Tuesday, January 22, 2008

bahagia berkasih sayang....

Hari ni hari lepak di rumah setelah tetibe PM beri cuti untuk Thaipusam..Jadi lepak2 kat rumah..
Setelah sarapan dgn bee hoon goreng (yg sedap..itu kata Am,bukan kata saya)..saya dok mengadap laptop Sya ( thanks dear sis) untuk habiskan masa solo ni..

Bila dok dok sorg2 ( Am pi lab, Sya kena kerja),mulalah dok fkr bestnya kalau ada familykan..bila umur makin menginjak ke arah umur 25 thn,mesti soalan2 cepumas saudara mara dn jiran tetanga sibuk bertnya bila nak kenduri...jd jwpn slmat ialah TUNGGU..hehehehhe..Sahabat2 pun dah tukar status kepada Puan dan kemudian kepada Ummi..

Kdg2 bab jodoh ni,suatu yg susah utk dijangka..bila kita rasa seseorg tu baik pada pndgn kita,tetapi bukan pada pandgn ALLAH..jd apa2 kenalah kembali bermunajat kepada ALLAH utk mencari petunjuk dan memudahkan laluan perjalanan jodoh kita..

Bahagia berkasih sayang bukan hanya terletak kepada laluan perkahwinan sahaja,tetapi juga dlm ikatan persahabatan, kekeluargaan dan sifat kemanusiaan sesama insan.. Bahagia itu terletak di hati kita yg sentiasa tenang dan redho dgn ALLAH..ALLAH bukan sengaja nak menzalimi hamba2Nya yang masih solo,tetapi ALLAH nak bagi kita pahala dengan cara bersabar..jadi selain sabar, usaha dan doa kena seiring...

Saya pernah terbaca dlm satu artikel yg menyatakan perkahwinan ini adalah suatu amanah dn ALLAH akan beri amanah kepada mereka yang layak dan mampu utnuk memegang amanah tersebut...maka pada shbt2 yg belum kahwin tu,bukan sbb tak layak tapi tak cukup kelayakan...jd apa lg,ambil masa zaman solo ini utk mempertajamkan skill yg perlu sblum kahwin..utk yg pmpuan..bljr2 masak,menjahit ke..takkan nak tunggu kahwin,bru nak pegang sudipkan...hehehehe...

Jadi..pada yag masih mencari dan tercari2 (termasuklah saya ni..ahaks..)..moga dipermudahkan jalan kita untuk mencari jodoh atas nama ikhlas kerana ALLAH..

p/s : dah jmpa jodoh tu..silalah jemput saya ek!

No comments: